fbpx

Digital vårrengjøring challenge 2023

Uke 2 – Facebook

Oppgave Onsdag 22. mars

Oppgave onsdag 22. mars: Bli kjent med ditt Facebook publikum

Kjenner du publikummet ditt på Facebook kan det bidra til å optimalisere bedriftens markedsføringsstrategi og øke sjansene for suksess i denne kanalen.

Ved å gjøre en kartlegging av bedriftens publikum kan du målrette innholdet mot de som mest sannsynlig vil være interessert i bedriftens produkter og tjenester. Markedsføringen bli mer effektiv da du kan tilpasse den ditt publikum.

Treffer du med innhold som appellerer til bedriftens publikum vil det også øke engasjementet og interaksjonen med bedriftens innhold. Videre kan innholdet optimaliseres slik at man sitter igjen med en bedre ROI (Return On Investment). Forståelsen av kundene blir også bedre og produkt- og tjenestetilbudet kan tilpasses for å møte behovet til målgruppen.

Innsikt i bedriftens publikum

For å få et oversiktsbilde av hvem som er ditt publikum på Facebook, kan du klikke deg inn på “Innsikt” helt i venstre kolonne under «Administrer side». Her får du en kjapp oversikt over rekkevidde for innholdet ditt siste 28 dager, engasjement, nye likerklikk og nye følgere. Du får også opp hvilke innlegg som har gjort det best den siste 28 dagers perioden, det nyeste innholdet ditt og ditt publikum.  

Klikker du deg videre inn på “Publikum” Får du opp informasjon om kjønn, alder og hvor publikummet ditt kommer fra.

Bruker informasjonen du finner under «Innsikt» til å bli kjent med hvem det er som følger deg og hvilke innleggstyper som gjør det bra, og ta med deg kunnskapen. Dette er et godt grunnlag for å vite hvem du snakker til når vi i morgen skal se nærmere på innholdet ditt på Facebook.

Gjennom denne øvelsen har du forhåpentligvis fått litt mer innsikt i ditt publikum og hva de liker. 

Gled deg til i morgen! Da skal vi ta en opprydding i ditt eksisterende innhold på din Facebookside

Våre markedskonsulenter

Janicke Hansen

Janicke Hansen

Janicke er en dreven digital markedsfører med lang erfaring fra bransjen. Hun kan kunsten med å tenke helhetlig i forhold til markedsføring og skape godt og engasjerende innhold. Hun brenner for å benytte storytelling som en rød tråd i kommunikasjonen.

 

Hilde

Hilde Kristine Sandtorv

Hilde er en målrettet og strukturert person som har mye kompetanse på strategi og annonsering på digitale plattformer. Hun er ikke redd for å komme med ideer og innspill som er til kundens beste, og har et godt humør som lett smitter på de rundt henne.

Sofie Færestrand

Sofie Færestrand

Sofie er vårt nyeste tilskudd i markedsteamet, og er dyktig, engasjert og kreativ med kampanjeplanlegging, innholdsproduksjon, design & publisering på sosiale medier og digitale kanaler. Hun er alltid oppdatert på de nyeste trendene og er en racer på TikTok.

 

Logo Flav grønn

Kontakt oss

Flav AS
c/o VIS Vestlandets Innovasjonsselskap
Thormøhlensgate 51,
5006 Bergen
Tlf: 48117385
Mail: post@flav.no

Flav i sosiale kanaler