fbpx

Digital vårrengjøring challenge 2023

Uke 1 – Instagram

Oppgave Tirsdag 14. mars

Uke 1: Instagram

Oppgave tirsdag 14. mars: Rydd opp i høydepunkter

Nå er det på tide å ta en titt på bedriftens høydepunkter, eller highlights som de også kalles. Dette er en funksjon på Instagram som lar deg organisere og vise frem historiene du har lagt ut på profilen din.

Høydepunkter vises under bedriftens bio og kan hjelpe deg med å presentere merkevaren din på en effektiv måte og øke engasjementet på profilen din.


Så da er det bare til å hente opp bedriftens Instagram-profil igjen og ta en rask runde på hvordan dine høydepunkt fremstår, og hvis du ikke allerede har høydepunkter på profilen din, er det bare til å sette i gang.

Høydepunkter

Dette bør du tenke på når du skal forberede eller opprette nye høydepunkt

Sørg for at raden med dine høydepunkter er visuelt tiltalende og informative. Bruk gjerne grafikk og farger som er i tråd med merkevaren din og som ser innbydende ut. Pass på at den visuelle utformingen av raden med høydepunkter passer sammen.

 

Hvilke emner og innhold bør mine høydepunkter ha?

Videre bør du tenke gjennom hva formålet med høydepunktene dine er, og hva du vil oppnå med dem. De bør være representative for bedriften din. Du må også tenke på hva som er relevant og interessant for målgruppen din. Hva slags informasjon og bilder vil de være interessert i å se? 

Det er lurt å organisere høydepunktene dine på en måte som gir mening og som er brukervennlig for besøkende. Lag en logisk struktur og kategoriser høydepunktene etter temaer eller emner.Det er også viktig å oppdatere høydepunktene jevnlig, spesielt hvis du legger til nye produkter, tjenester eller kampanjer. Sørg for at høydepunktene er oppdaterte og relevante til enhver tid.

Ved å tenke igjennom disse punktene før du oppretter høydepunkter, vil du kunne lage en profil som er effektiv, engasjerende og relevant for målgruppen din.

Hvorfor er det viktig å bruke tid på høydepunkter?

Bruk av høydepunkter bidrar til bedre synlighet. Det blir lettere å for besøkende å finne frem viktig informasjon om bedriften din og det vil også kunne øke sjansen for at besøkende blir værende lenger på profilen din. Det er god merkevarebygging da bruk av høydepunkter vil gjøre at du kan presentere merkevaren din på en effektiv måte. Du kan for eksempel lage høydepunkter som viser bilder og videoer av kundene dine, viser frem teamet ditt eller gir et innblikk i bedriftskulturen din.

Høydepunkter kan i tillegg brukes på en måte å øke engasjementet på. Du kan for eksempel legge til en CTA (handlingsoppfordring) i et av høydepunktene dine, eller bruke dem til å markedsføre en kampanje eller konkurranser som du kjører.

Da har vi kommet ett skritt videre i den digitale våroppryddingen. Vi håper du har fått noen nye tips på hvordan du skal organisere dine høydepunkter, og ikke minst hvordan de kan benyttes som merkevarebyggende kanal. 

Gled deg til i morgen! Da skal vi gå løs på din Instagramfeed!

Våre markedskonsulenter

Janicke Hansen

Janicke Hansen

Janicke er en dreven digital markedsfører med lang erfaring fra bransjen. Hun kan kunsten med å tenke helhetlig i forhold til markedsføring og skape godt og engasjerende innhold. Hun brenner for å benytte storytelling som en rød tråd i kommunikasjonen.

 

Hilde

Hilde Kristine Sandtorv

Hilde er en målrettet og strukturert person som har mye kompetanse på strategi og annonsering på digitale plattformer. Hun er ikke redd for å komme med ideer og innspill som er til kundens beste, og har et godt humør som lett smitter på de rundt henne.

Sofie Færestrand

Sofie Færestrand

Sofie er vårt nyeste tilskudd i markedsteamet, og er dyktig, engasjert og kreativ med kampanjeplanlegging, innholdsproduksjon, design & publisering på sosiale medier og digitale kanaler. Hun er alltid oppdatert på de nyeste trendene og er en racer på TikTok.

 

Logo Flav grønn

Kontakt oss

Flav AS
c/o VIS Vestlandets Innovasjonsselskap
Thormøhlensgate 51,
5006 Bergen
Tlf: 48117385
Mail: post@flav.no

Flav i sosiale kanaler