fbpx

Digital vårrengjøring challenge 2023

Uke 3 – Google Min Bedrift

Oppgave Onsdag 29. mars

Oppgave onsdag 29. mars: Få bevissthet rundt anmeldelser på din Google Min Bedrift profil

På Google kan kunder skrive anmeldelser av bedrifter. Her kan de også legge ut informasjon, bilde- eller videooppdateringer.

Alle anmeldelser er offentlige, og alle kan se det som blir lagt ut av opplysninger. Det er derfor lurt å jevnlig gå over disse anmeldelsene og svare underveis. I en travel hverdag kan dette fort bli glemt bort, derfor er dagens oppgave å gå gjennom anmeldelser på din profil, og se verdien av disse tilbakemeldingene.

Anmeldelser på Google Min Bedrift

Finn din bedrifts Google profil ved å søke på eget bedriftsnavn i Google søk eller Google maps. Er du registrert som administrator vil du få opp et panel i visningsfeltet for søk. Er du ikke administrator skal du få opp din bedrifts informasjon i høyre felt av søkesiden.

Svar på anmeldelser

I din bedriftsprofil kan du svare på anmeldelser enkeltvis. Gå til din profil, velg “Anmeldelser” og klikk på Svar for å svare på en anmeldelse. Husk at alle anmeldelser skal besvares med respekt og i en tone som ikke skader ditt omdømme. Å svare på anmeldelser er også en måte å annerkjenne viktigheten av de tilbakemeldingene kundene dine bruker av sin tid på å gi deg, selv om de er negative.

Identifiser forbedringspunkter

Når du ser gjennom anmeldelsene kan det være lurt å se om det er gjentagende tilbakemeldinger på ting som kan forbedres. Hva setter kundene dine pris på i anmeldelsene? Sørg for å fortsette det gode arbeidet eller forbedre dette på bakgrunn av de tilbakemeldingene kundene legger inn.

Fordel ansvaret for å besvare anmeldelser, og hvordan

Vi anbefaler å definere hvem og hvordan anmeldelser skal besvares. Her bør man tenke på bedriftens tone of voice, og hvem dere snakker til. Gi gjerne en fast person ansvar for å jevnlig gå gjennom anmeldelser slik at det ikke blir glemt.

Da skal du forhåpentligvis ha en viss oversikt over dine anmeldelser og definert en måte å besvare dem på. 

Gled deg til i morgen! Da skal vi se på oppdateringer du kan legge ut på Google Min bedrift.

Våre markedskonsulenter

Janicke Hansen

Janicke Hansen

Janicke er en dreven digital markedsfører med lang erfaring fra bransjen. Hun kan kunsten med å tenke helhetlig i forhold til markedsføring og skape godt og engasjerende innhold. Hun brenner for å benytte storytelling som en rød tråd i kommunikasjonen.

 

Hilde

Hilde Kristine Sandtorv

Hilde er en målrettet og strukturert person som har mye kompetanse på strategi og annonsering på digitale plattformer. Hun er ikke redd for å komme med ideer og innspill som er til kundens beste, og har et godt humør som lett smitter på de rundt henne.

Sofie Færestrand

Sofie Færestrand

Sofie er vårt nyeste tilskudd i markedsteamet, og er dyktig, engasjert og kreativ med kampanjeplanlegging, innholdsproduksjon, design & publisering på sosiale medier og digitale kanaler. Hun er alltid oppdatert på de nyeste trendene og er en racer på TikTok.

 

Logo Flav grønn

Kontakt oss

Flav AS
Heiane 2B,
5131 Nyborg
Tlf: 4131 4801
Mail: post@flav.no

Flav i sosiale kanaler