Digital vårrengjøring challenge 2023
Uke 3 – Google Min Bedrift
Oppgave Torsdag 30. mars
Oppgave torsdag 30. mars: Legg ut en oppdatering om bedriften din på Google Min Bedrift profil
Dagens oppgave er av det praktiske slaget. Vi oppfordrer deg til å legge ut en relevant oppdatering om din bedrift.
La oss komme i gang!
Legg ut en oppdatering
Finn din bedrifts Google profil ved å søke på eget bedriftsnavn i Google søk eller Google maps. Er du registrert som administrator vil du få opp et panel i visningsfeltet for søk. Er du ikke administrator skal du få opp din bedrifts informasjon i høyre felt av søkesiden.
Velg knappen «Legg til oppdatering» for å starte et innlegg. Du får da opp et popup-vindu hvor du kan velge mellom 3 ulike typer innlegg.
Velg type oppdatering du vil dele
Valg -> Legg til oppdatering
Her kan du legge ut oppdateringer til kundene dine. Det kan være nyheter i tjenester eller vareutvalg, nye ansatte eller noe annet spennende som skjer.
Under dette valget har du mulighet til å legge inn både tekst, bilde og lenke til knapp med landingsside.
Valg -> Legg til et tilbud
Her kan du legge ut et konkret tilbud du har til dine kunder akkurat nå. Du oppretter det enkelt ved å skrive inn tittel på tilbudet, startdato og sluttdato samt bilde. Du kan også legge ved mer tekst for å informere om betingelser eller informasjon om produktet eller tjenesten du har tilbud på.
Valg -> Legg til et arrangement
Skal du ha et spesielt arrangement som kan være av interesse for dine kunder kan du opprette et innlegg med informasjon om dette. Legg inn tittel på arrangementer, dato og evt. starttid, sluttdato og evt. sluttid samt informasjon om arrangementet. Du kan også legge til bilde og en knapp for landingsside.
Hvilken oppdatering har du valgt å poste i dag?
Gled deg til i morgen! Da skal vi fokusere på planlegging av profiloppdateringer og innlegg for Google Min Bedrift fremover.
Våre markedskonsulenter
Janicke Hansen
Janicke er en dreven digital markedsfører med lang erfaring fra bransjen. Hun kan kunsten med å tenke helhetlig i forhold til markedsføring og skape godt og engasjerende innhold. Hun brenner for å benytte storytelling som en rød tråd i kommunikasjonen.
Hilde Kristine Sandtorv
Hilde er en målrettet og strukturert person som har mye kompetanse på strategi og annonsering på digitale plattformer. Hun er ikke redd for å komme med ideer og innspill som er til kundens beste, og har et godt humør som lett smitter på de rundt henne.
Sofie Færestrand
Sofie er vårt nyeste tilskudd i markedsteamet, og er dyktig, engasjert og kreativ med kampanjeplanlegging, innholdsproduksjon, design & publisering på sosiale medier og digitale kanaler. Hun er alltid oppdatert på de nyeste trendene og er en racer på TikTok.