fbpx

Digital vårrengjøring challenge 2023

Uke 3 – Google Min Bedrift

Oppgave Fredag 31. mars

Oppgave fredag 31. mars: Legg en plan for oppdateringer på Google Min Bedrift

I løpet av denne uken har vi gått igjennom flere viktige deler av din Google Min Bedrift profil, og du skal nå ha et godt utgangspunkt for å bygge en sterkere tilstedeværelse i denne kanalen. 

For å holde din profil oppdatert og bruke mulighetene som ligger her anbefaler vi å sette opp en plan. Ta en titt på stegene under og gå resten av våren i møte med en plan for jevnlige oppdateringer på Google Min Bedrift.

Lag en plan for Google Min Bedrift

Sett mål for din Google Min Bedrift oppdateringer

Hva ønsker du å oppnå med oppdateringene og profile du har på Google? Første steg er å sette klare mål for hva du ønsker å oppnå med profilen. Er det for å få flere besøkende på en fysisk lokasjon eller arrangementer, drive salg til nettbutikk eller bruke plattformen som en viktig markedsførings- og kundeservicekanal?

Når du har definert dette, vil det hjelpe deg med å bestemme hvilket innhold som er mest relevant og effektivt for å nå dine mål. Husk også at hver enkelt oppdatering ikke trenger å ha samme mål. Tilpass de ulike oppdateringene for å oppnå dine ulike målsetninger.

Sett dine planer inn i en Publiseringskalender

Hvor ofte tenker du å publisere oppdateringer på Google Min Bedrift? For å sørge for at det er en jevn strøm av innlegg bør du fastslå hvor ofte du skal publisere. Har du ukentlige tilbudskampanjer, eller kanskje månedlig? Får du nyheter inn i butikk på en jevn basis eller har du typiske sesongvarer som kan være aktuell å dele? Har du planer om flere arrangementer eller vil du lansere sesongstart eller andre merkedager?

Husk også å legge inn i planen når du bør oppdatere åpningstider eller annen relevant informasjon, slik at din profil alltid er korrekt og fullstendig. Legg også inn i planen at du ser over hele din profil hver andre eller tredje måned slik at du kan sesongtilpasse med bilder og informasjon.

Det å få en oversikt over innhold du ønsker å publisere, og hvor ofte, sikrer også at du får en god balanse mellom ulike typer innhold.

Les også mer om hvorfor du trenger en publiseringsplan her

Da skal du forhåpentligvis ha en oppdatert og korrekt bedriftsprofil på Google, og en plan for hvordan du skal bruke denne gratis markedskanalen som et verktøy for merkevarebygging og kundeservice.

Tusen takk for at du var med oss på vår lille våroppryddings Challenge. Vi håper at du har funnet det nyttig, morsomt og spennende, og at du kanskje har lært noe i prosessen. 

Har du tilbakemeldinger på noen av oppgavene eller challengen som helhet, gi oss gjerne en tilbakemelding på janicke@flav.no slik at vi kan forbedre og utvikle konseptet. Følg oss gjerne i sosiale kanaler for flere spennende nyheter og utfordringer fremover! Du finner oss på Facebook, Instagram og LinkedIn

Våre markedskonsulenter

Janicke Hansen

Janicke Hansen

Janicke er en dreven digital markedsfører med lang erfaring fra bransjen. Hun kan kunsten med å tenke helhetlig i forhold til markedsføring og skape godt og engasjerende innhold. Hun brenner for å benytte storytelling som en rød tråd i kommunikasjonen.

 

Hilde

Hilde Kristine Sandtorv

Hilde er en målrettet og strukturert person som har mye kompetanse på strategi og annonsering på digitale plattformer. Hun er ikke redd for å komme med ideer og innspill som er til kundens beste, og har et godt humør som lett smitter på de rundt henne.

Sofie Færestrand

Sofie Færestrand

Sofie er vårt nyeste tilskudd i markedsteamet, og er dyktig, engasjert og kreativ med kampanjeplanlegging, innholdsproduksjon, design & publisering på sosiale medier og digitale kanaler. Hun er alltid oppdatert på de nyeste trendene og er en racer på TikTok.

 

Logo Flav grønn

Kontakt oss

Flav AS
c/o VIS Vestlandets Innovasjonsselskap
Thormøhlensgate 51,
5006 Bergen
Tlf: 48117385
Mail: post@flav.no

Flav i sosiale kanaler