fbpx

Digital vårrengjøring challenge 2023

Uke 2 – Facebook

Oppgave Torsdag 23. mars

Oppgave torsdag 23. mars: Rydd opp i ditt Facebookinnhold

Da er det en god gjennomgang av bedriftens innhold på Facebook som står for tur. Ta en titt på innlegg, videoer og kommentarer som er synlig for publikum. Du må bruke egen skjønn og vurdering når du bestemmer hva som bør slettes og ikke, men du kan se gjennom punktene under for å ha et godt utgangspunkt når du skal vurdere hvilket innhold som skal slettes.

Rydd opp i ditt eksisterende innhold

Støtende eller upassende innhold

Slett innhold som er publisert som kan anses som upassende eller støtende for publikum.

Innhold som ikke representerer bedriften

Hvis du kommer over gammelt innhold som ikke representerer bedriftens merkevare og verdier lengre, bør du vurdere å slette dette innholdet.

Ufullstendige innlegg

Om du har slettet bilder eller videoer fra bildegalleriet kan de også ha forsvunnet fra publiserte innlegg. Gå gjennom og identifiser innlegg uten fullstendig innhold og rediger eller fjern disse.

Behold relevant og engasjerende innhold

Innhold som du ser er relevant for publikum og har engasjert dem, anbefaler vi at du beholder. Dette kan bidra til å øke engasjementet og interaksjonen med bedriftens innhold på Facebook. Husk at veldig aktuelle innlegg, for eksempel store nyheter eller nye tjenestetilbud, også kan festes øverst i feeden din. Dette kan også være en god måte å fremheve ekstra godt mottatte innlegg (som fremdeles er relevante).

Innhold som gir verdi

Behold innhold som gir verdi for publikum som for eksempel informative artikler, tips og triks og underholdene videoer. Kommer du over innhold som kan oppfattes som spam eller som ikke passer til bedriftens merkevare bør dette slettes.

I tillegg må du se over at innholdet som ligger på bedriftens Facebook-side er i tråd med Facebooks retningslinjer for innhold

Nå har du gått igjennom bedriftsinformasjon, visuelle profil, publikum, samt innhold og skal være godt rustet for morgendagens utfordring som er å planlegge innhold fremover.

Gled deg til i morgen! Da skal vi ta ta fatt på planleggingen av kommende innhold på din Facebookside

Våre markedskonsulenter

Janicke Hansen

Janicke Hansen

Janicke er en dreven digital markedsfører med lang erfaring fra bransjen. Hun kan kunsten med å tenke helhetlig i forhold til markedsføring og skape godt og engasjerende innhold. Hun brenner for å benytte storytelling som en rød tråd i kommunikasjonen.

 

Hilde

Hilde Kristine Sandtorv

Hilde er en målrettet og strukturert person som har mye kompetanse på strategi og annonsering på digitale plattformer. Hun er ikke redd for å komme med ideer og innspill som er til kundens beste, og har et godt humør som lett smitter på de rundt henne.

Sofie Færestrand

Sofie Færestrand

Sofie er vårt nyeste tilskudd i markedsteamet, og er dyktig, engasjert og kreativ med kampanjeplanlegging, innholdsproduksjon, design & publisering på sosiale medier og digitale kanaler. Hun er alltid oppdatert på de nyeste trendene og er en racer på TikTok.

 

Logo Flav grønn

Kontakt oss

Flav AS
c/o VIS Vestlandets Innovasjonsselskap
Thormøhlensgate 51,
5006 Bergen
Tlf: 48117385
Mail: post@flav.no

Flav i sosiale kanaler